Tuesday, September 1, 2015

Housing Kitsap - Development Project Manager - Kitsap County

Job Title:  Development Project Manager  To Apply:  Submit a complete application
packet to Human Resources for consideration of this position.  A complete application packet includes:
 Signed application
(www.housingkitsap.org/careers)
 Resume
Optional Cover Letter
Closing Date/Time:
Open until filled;  First Review by September
18, 2015
Salary:  $40,000 ‐ $45,000 per year DOQ; Full benefit package in addition to paid holiday, vacation, and sick time.
Job Type:
Regular; Full‐Time Exempt; not overtime eligible
MISSION: 
Housing  Kitsap  (HK)  fosters  healthy  housing  communities  by  building  and  preserving  safe,  decent,  and affordable housing for our clients, while ensuring fiscal integrity in all programs administered by the Housing
Authority.
 Uses  proper  safety  precautions,  anticipates  unsafe  circumstances,  and  acts  accordingly  to  prevent accidents.  Responsible for the safety of self, others, materials, and equipment.  Uses all required safety equipment;
 Displays initiative to resolve problems and capitalize on opportunities;
 Promote cost‐effective use of the organization’s resources;
 Communicate effectively both orally and in writing;
 Establish  and  maintain  cooperative  and  effective  working  relationships  with  those  contacted  in  the performance of work;
 Maintain regular, reliable, and punctual attendance;
 Perform other duties as assigned.
MINIMUM QUALIFICATIONS:
EDUCATION AND EXPERIENCE:
B.A. in Planning, Sociology, Political Science, Economics, Architecture, Construction or a related field, plus three (3) years progressively responsible experience working with community development organizations; or a combination  of  education,  experience,  and  training  that  indicates  the  ability  to  successfully  perform  the essential functions of the position listed above.
QUALIFICATIONS
KNOWLEDGE OF:
 Elements of community process and planning and zoning principles;  Residential construction;
 Familiarity with basic real estate math;
 Familiarity with basic real estate law and/or the mechanics of real estate transactions.
ABILITY TO:
Attend occasional evening meetings.
SPECIAL QUALIFICATIONS:
Possession of, or the ability to obtain and maintain throughout employment, a valid Washington State driver’s license with fully insurable driving record and auto insurance.
PREFERRED QUALIFICATIONS:
Master’s degree in Public Administration, Urban Planning or related graduate degree as suggested above.
PREFERRED KNOWLEDGE OF:
 Familiarity with some or all of the following: HUD programs and regulations, LIHTC, tax exempt bonds and other financing, CDBG, HOME, HTF, and Rural Development;
 Experience with private and/or public sector housing development;
 Direct experience in housing and real estate finance and accounting and financing strategies, as related to housing construction programs;
 Demonstrated experience managing and completing complicated construction projects;
 Previous budgetary or proforma development and management experience;
 Experience supervising professional consulting teams;
 Demonstrated experience with development processes, entitlements and feasibility planning;
 Demonstrated verbal and written communication skills including public speaking;  Demonstrated negotiation skills.

PHYSICAL CHARACTERISTICS AND WORK ENVIRONMENT:
Physical characteristics and work environment described here are representative of those that must be met by an employee to successfully perform the essential functions of this job.  Reasonable accommodations may be made to enable individuals with disabilities to perform the essential functions of this position.  Constant use of sight, hearing, and speech abilities to perform essential functions and communicate with customers, HK staff, and the public in one‐on‐one settings and over the telephone.  Constant fine finger manipulation and use of hands and arms in reaching/handling/fingering/grasping while operating office equipment and computers, preparing written documentation, handling paperwork, etc.  Frequent sitting, may be extended at times, while doing desk activities.  Frequent bending/twisting at waist/knees/neck while working at desk, worktable, or moving from sitting to standing position.  Frequent standing in combination with walking (short distances) throughout work shift in office areas; standing may be extended at times.  Occasional lifting/carrying up to 30‐pound file boxes, documents, etc.  Occasional pushing/pulling force up to 20 pounds opening doors, drawers, and moving materials.  Occasional climbing on step stools, ladders, and stairs.  Works primarily indoors in an office environment with low noise levels with occasional travel from site to site for attendance at meetings.
The statements contained here reflect general detail as necessary to describe the principal functions of this job, the level of knowledge and skills typically required and the scope of responsibility.  However, this Position Description should not be considered an all‐inclusive listing of work requirements. This job description is not a contract or guarantee of continued employment.  Any individual may voluntarily leave the employment of the agency upon proper notice or may be terminated at any time and for any reason as long as there is no violation of federal, state, or local law.
Visit the website for more information  www.housingkitsap.org.